Menu strony
Gazeta w Irlandii

Zatrzymaj klienta

W ciągu ostatnich lat zmieniło się znacznie w naszym kraju podejście do klientów. Nie ma znaczenia to, czego klienci oczekują, są traktowani coraz lepiej. Firmy dokładają starań, by zadbać o swoich klientów, ponieważ konkurencja na rynku sprawia, że osoba niezadowolona z produktu czy pracy jakiejś firmy najzwyczajniej w świecie więcej nie podejmie współpracy.
Stąd też znacznie bardziej istotny jest marketing relacji >>tutaj<<

Aby klient powrócił

Za tym pojęciem kryje się mnóstwo działań, ale każde z nich ma taki sam cel - zatrzymanie klienta i zachęcenie go do ponownego skorzystania z usług przedsiębiorstwa czy zakupienia jakiegoś produktu. W międzynarodowych korporacjach istnieją nawet osobne departamenty zajmujące się tylko tym zagadnieniem.

Zakupy przez internet
Działania są zróżnicowane. Wszelkiego typu karty stałego klienta, promocje przy następnym zakupie lub różnorodne programy lojalnościowe. Wszystkie te rzeczy robi się po to żeby przekonać klienta do ponownego podjęcia współpracy. Bardzo często spotykamy karty służące zbieraniu punktów, na przykład na stacjach benzynowych, w sklepach odzieżowych czy w restauracjach. Zwykle są to popularne sieciówki. Spotkać też możemy karty, na których zbieramy kolejne stempelki. Po uzbieraniu określonej ich liczby otrzymujemy jakiś gratis albo nie płacimy za usługę. Takiego typu rozwiązanie można spotkać przykładowo w salonach kosmetycznych.

Najpierw jakość

Inne artykuły

Jak sprawić, by sprawdzony konsument wrócił?

Program lojalnościowy
Jakim sposobem zachęci klienta do powrotu? Tego typu pytania stawia sobie prawdopodobnie każdy człowiek prowadzący sklep lub świadczący usługi. Klient, który wraca jest niezwykle cenny, ponieważ często przyprowadza ze sobą następnych. Wiele przedsiębiorstw wdraża programy lojalnościowe dlatego, by przekonać klienta do ponownego zakupu.


banknoty
Naturalnie same programy lojalnościowe >>LINK<< nie załatwiają sprawy. Tylko, kiedy usługa lub produkt są odpowiedniej jakości, możemy liczyć na powodzenie tego rodzaju przedsięwzięć. Jeżeli firma nieodpowiednio traktuje swoich klientów lub oferuje produkty kiepskiej jakości, żaden program lojalnościowy nie spowoduje powracania klientów czy zwiększenia sprzedaży. Trzeba o tym pamiętać.

Klienci dziś są o wiele bardziej wymagający niż paręnaście czy parędziesiąt lat temu. Dziś są świadomi swoich praw i dochodzą ich. Coraz więcej ludzi już nie ma obaw przed reklamowaniem produktów albo usług, przed domaganiem się zwrotu pieniędzy i zlikwidowania wad. Należy zdawać sobie sprawę, że dobrze traktowany klient powróci. Jeśli dostaje usługę czy towar wysokiej jakości - poleca je innym, a to doskonała reklama.
2017/08/18, 06:33