W ciągu ostatnich lat zmieniło się znacznie w naszym kraju podejście do klientów. Nie ma znaczenia to, czego klienci oczekują, są traktowani coraz lepiej. Firmy dokładają starań, by zadbać o swoich klientów, ponieważ konkurencja na rynku sprawia, że osoba niezadowolona z produktu czy pracy jakiejś firmy najzwyczajniej w świecie więcej nie podejmie współpracy.
Stąd też znacznie bardziej istotny jest marketing relacji >>
tutaj<<
Aby klient powrócił
Za tym pojęciem kryje się mnóstwo działań, ale każde z nich ma taki sam cel - zatrzymanie
klienta i zachęcenie go do ponownego skorzystania z usług przedsiębiorstwa czy zakupienia jakiegoś produktu. W międzynarodowych korporacjach istnieją nawet osobne departamenty zajmujące się tylko tym zagadnieniem.
Działania są zróżnicowane. Wszelkiego typu karty stałego klienta, promocje przy następnym zakupie lub różnorodne programy lojalnościowe. Wszystkie te rzeczy robi się po to żeby przekonać klienta do ponownego podjęcia
współpracy. Bardzo często spotykamy karty służące zbieraniu punktów, na przykład na stacjach benzynowych, w sklepach odzieżowych czy w restauracjach. Zwykle są to popularne sieciówki. Spotkać też możemy karty, na których zbieramy kolejne stempelki. Po uzbieraniu określonej ich liczby otrzymujemy jakiś
gratis albo nie płacimy za usługę. Takiego typu rozwiązanie można spotkać przykładowo w salonach kosmetycznych.
Najpierw jakość
Jak ć
klienta do powrotu? Tego typu pytania stawia sobie prawdopodobnie każdy
przedsiębiorca posiadający sklep albo świadczący usługi. Klient, który wraca jest bardzo
cenny, bo zwykle przyprowadza z sobą kolejnych. Mnóstwo przedsiębiorstw wdraża programy lojalnościowe po to, by zachęcić klienta do kolejnego zakupu.
Naturalnie same programy lojalnościowe >>
LINK<< nie załatwiają sprawy. Tylko, kiedy usługa lub produkt są odpowiedniej jakości, możemy liczyć na powodzenie tego rodzaju przedsięwzięć. Jeżeli firma nieodpowiednio traktuje swoich klientów lub oferuje produkty kiepskiej jakości, żaden program lojalnościowy nie spowoduje powracania klientów czy zwiększenia
sprzedaży. Trzeba o tym pamiętać.