Menu strony
Gazeta w Irlandii

Jak sprawić, by sprawdzony konsument wrócił?

W jaki sposób ć klienta by wrócił? Tego rodzaju pytania stawia sobie chyba każdy przedsiębiorca posiadający sklep albo świadczący usługi. Klient, który powraca jest bardzo cenny, gdyż często przyprowadza z sobą kolejnych. Wiele przedsiębiorstw wprowadza programy lojalnościowe dlatego, aby zachęcić klienta do ponownego zakupu.

Z pewnością każdy nosi w portfelu kilka różnych kart na punkty czy pieczątki, które wręczono mu w którymś sklepie oświetlenie (zobacz więcej pod tym linkiem) na stacji benzynowej. Sprzedawcy proponują wręczenie takiego typu karty wszystkim klientom. Jeżeli jest to miejsce niedaleko naszego miejsca zamieszkania, albo po prostu pojawiamy się tam codziennie, warto używać tej karty. Nie będzie to od nas niczego wymagało, a może wiązać się z atrakcyjnym gratisem albo zniżką na zakupy.

Do czego to potrzebne

Wszystkie przedsięwzięcia związane z programami lojalnościowymi mają wspólny cel - poprawę sprzedaży. Przedsiębiorcy po to angażują zasoby w programy lojalnościowe, żeby powiększyć sprzedaż własnych towarów kinkiety (zobacz kliknij i sprawdź co dla Ciebie przygotowaliśmy) usług. Dobrze przeprowadzony program lojalnościowy zazwyczaj przynosi taki właśnie rezultat.

sakupy
Warto pamiętać o tym, aby nie przesadzić. Jeżeli chcemy naszym stałym klientom przesyłać informacje odnośnie na przykład liczby punktów przez nich zgromadzonych, nie wysyłajmy im wiadomości każdego dnia. Warto przemyśleć działania, aby nie przyniosły one więcej szkody niż pożytku.

Zaproponuj coś atrakcyjnego

Zasadniczo klienci lubią programy lojalnościowe. Oczywiście, jest grupa, która zwyczajnie nie bierze w nich udziału. Nie warto skupiać swojej uwagi na przekonaniu ich do zmiany podejścia. Lepiej skupić się na tych, którzy chętnie zbierają punkty czy pieczątki. Najlepiej, by prezent czy zniżka, jaką klient otrzymuje po spełnieniu warunków była atrakcyjna, a nawet niedostępna dla osób nie biorących udziału w programie. Takiego rodzaju poczucie docenienia może przynieść doskonałe rezultaty.

Sprawdza się doskonale zrobienie badań przed wdrożeniem takiego rodzaju działań. Dobrze jest dowiedzieć się wprost od klientów jakiego typu program lojalnościowy będzie dla nich najciekawszy, jakiego rodzaju prezenty czy innego rodzaju nagrody chcą otrzymać. Jeżeli dobrze zaplanujemy i poprowadzimy program lojalnościowy, na pewno zauważymy zwiększenie sprzedaży.
2019/09/02, 13:05