Menu strony
Gazeta w Irlandii

Klient - nasz pan

W biznesie bardzo istotna jest obsługa klienta na wysokim poziomie. Nie bez powodu mówi się w tej branży, że „klient- nasz pan”. To przecież zdanie klienta jest dla handlowców najistotniejsze.
Dlatego wszyscy kierownicy rozmaitych sklepów dokładają wszelkich starań, aby w ich punktach jakość obsługi klienta była na wysokim poziomie.

Inne artykuły

Obsługa programów lojalnościowych jest w tym momencie bardzo zróżnicowana

różne karty z programów lojalnościowych
Systemy lojalnościowe stworzone zostały po to, żeby w czasie sporego nasycenia rozmaitych dóbr i usług na rozmaitych rynkach, można było dosyć niewielkim nakładem marketingowym zyskiwać nowych klientów oraz prowadzić kontakt z aktualnymi klientami przez spory czas. Rzecz jasna obywa się to przez rzetelne zaprezentowanie propozycji, jak także wsparcia w lepszym poznaniu produktu, aby poprzez to klient posiadał możliwość po prostu dużo lepiej korzystać z dobra albo usługi, jaką pozyskał
.


tajemniczy klient
Bez wątpienia, każdy, kto na co dzień ma styczność z rozmaitymi klientami, wie doskonale, co to znaczyć nie spełnić jego kaprysów. Wyprowadzony z równowagi konsument wszczyna kłótnie, grozi pracownikom punktu lub obiecuje, że poskarży się kierownictwu. Zazwyczaj te wszystkie zachowania następują równocześnie. Aby uniknąć takich nieprzyjemnych sytuacji, musimy wyszkolić swoich pracowników w obsłudze klienta. Każda branża jest specyficzna i wymaga całkiem odmiennego sposobu na klienta. Jeżeli jednakże mówimy o stacjonarnym sklepie, to mamy do wykorzystania mnóstwo metod, którymi możemy zyskać sympatię klienta.

Właściciel sklepu we własnym interesie powinien wprowadzić w swojej sieci jednolity wzorzec obsługi klienta. Z kolei dla sprzedawców powinna to być swoista święta księga.
kolejka w sklepie
Jest to plan, który przedstawia krok po kroku kolejne części obsługi. Należy tam umieścić mnóstwo możliwych sytuacji, które mogą się przytrafić w trakcie obsługiwania klienta. Jednak jest to tylko szkielet, na którym pracownik musi samodzielnie wypracować oryginalny styl obsługi.

Aby zweryfikować, czy nasi pracownicy przestrzegają obowiązujących schematów, istnieje dużo instrumentów marketingowych. Najskuteczniejszym z nich jest tajemniczy klient. Jest to osoba, którą zatrudnia szefostwo. Odwiedza ona wybrane sklepy, gdzie zachowuje się jak normalny klient (poznaj więcej) oraz działa zgodnie z góry ustalonymi wytycznymi.
Zazwyczaj ma ze sobą ankietę, którą potem, w zależności od poziomu obsługi, wypełnia. Dla właścicieli sieci jest to świetna okazja, aby przekonać się, jak swoje zadania wykonują ich sprzedawcy. To też moment, aby zastanowić się nad najczęściej pojawiającymi się uchybieniami, po to, by je wyeliminować w najbliższej przyszłości.
2018/01/27, 09:05