Menu strony
Gazeta w Irlandii

Dlaczego dobrze jest inwestować w programy lojalnościowe?

Dzisiejszy marketing to dziesiątki skutecznych narzędzi, które warto zaprzęgać. Jak wszyscy wiedzą, komunikat perswazyjny ma skłonić konsumenta do zakupu danego towaru. Teoria mówi również, że jeśli produkt spełnia wymagania i będzie później jeszcze potrzebny klientowi, z pewnością raz jeszcze zdecyduje się na tę markę. A co w momencie, kiedy na rynku funkcjonuje kilka firm, które oferują wyroby o zbliżonej jakości? Wtedy należy stymulować lojalność klienta do producenta.

Zakupy, wózek zakupowy
Aby wzmacniać więź pomiędzy marką i konsumentem, wymyślono programy lojalnościowe. Najbardziej rozpowszechnione opierają się na tym, że konsument otrzymuje punkty za zrealizowane zakupy, które może w przyszłości zamienić na bonusy.

Inne artykuły

Długopisy i ołówki jako forma promocji

długopisy i ołówki
Reklama na dobre wkomponowała się w miejski krajobraz w postaci bilbordów, plakatów, afiszów i ulotek. Te ostatnie lądują często do kosza zanim potencjalny konsument się z nimi zapozna. W związku z czym, nie zadziwia sytuacja, iż coraz więcej korporacji poszukuje wzoru promocji innej niż wszystkie.


Fantastyczną zachętą do zakupów jest też dawanie korzystnych rabatów za częste zakupy. Programy lojalnościowe (wejdź: zostały wymyślone na bazie analiz psychologicznych. Od lat badacze wiedzą, że rozum lubi otrzymywać „nagrody”. Nie okłamujmy się, człowiek generalnie funkcjonuje tak samo jak pies, który za sztuczki otrzymuje kość. To już jest wdrukowane w naszą psychikę, nad tym nie da się panować. Obserwuje się to na przykładzie gier pecetowych – grający musi robić różne rzeczy, kolekcjonować punkty i tak dalej, by mieć jakąś gratyfikację. Gdyby mózg nie pracował w ten sposób, gałąź związana z rozrywką chyba by zbankrutowała. Co ciekawe, nagrody przyznawane w ramach metod lojalnościowych nie muszą być obowiązkowo dobre – klienci zwykle czują zadowolone nawet z małych prezentów.

Programy lojalnościowe funkcjonują także w gałęzi business to business. Różnorakie działalności oferują swoje usługi i wyroby innym markom. Zdobycie regularnych zamówień jest mocno pożądaną sprawą, dlatego firmy wysilają się, by wzmocnić więź z kontrahentami. Można to czynić na rozmaite sposoby – najchętniej stosowane są rozmaite nagrody dla kadrowiczów firmy-klienta.
2018/07/12, 03:11